15 Aralık 2007 Cumartesi

kartopu

Çocukluğumdan bu tarafa dört tane kedi besledim. Yukardaki kedi gibisini hiç görmedim.
Kızım Hale bu kediyi bana getirdiği zaman altı aylıktı. O kadar akıllı bir yaratıktı ki bazen
şaşırıp kalıyordum ,hayvanında akıllısı varmış,aptalı da. Tıpkı insanlarda olduğu gibi.
Kendisi ile devamlı konuştuğumdan olacakki her söylediğimi anlardı. Son derece yaramaz,
oyun oynamayı seven,şaka yapan bir kedi idi. diyeceksiniz kedi şaka yaparmı?
Evet bu kedi şaka yapıyordu. Oturduğumuz ev dubleks yukarıya çıkan ayak sesini duyar duymaz hemen merdivenin başına gider korkuluk duvarını siper alır kazaran elini merdiven
başına koyan olursa hemen patileri ile o ele girişirdi. Komşum Nevin hanım bunun ani saldırmalarından ürker aman bana gelme kartopu benden uzakta otur derdi. Odada kaç kişi olursa olsun Nevin hanımı görünce oda kapısında pusuya yatar poposunu sallar sallar o kadar kişinin içinde Nevin hanımın bacaklarına saldırır onu ciyak ciyak bağırtırdı. Onu öyle özlüyorumki: ne oldu diyeceksiniz; birgün bu haşarı evden kaçtı çağırdım gelmedi hep etrafımda dönüyor fakat yanıma gelmiyordu. bende evde istavrit balığı vardı kuruğuna ip bağlayıp önüne fırlattım.Yavaş yavaş kendime doğru çekip güya onu yakalayacaktım,fakat o kadar atik bir kedi idi ki balığı kafasından alıp kaçtı. Benim etrafımdada fır döndü gibi koşuşumaya başladı.
Oynasın bari deyip eve gittim.Onu okadar seviyordumki hemen özledim. yarım saat sonra dayanamayıp aramaya çıktım . Gidiş o gidiş kartopu yok günlerce aradım. kartopu yok.
Kartopunu çalmışlardı belli çünkü onu görenler pekbir ilgili idiler . Çocuğunu kaybetmiş ana gibi
aylarca ağladım o kadarki alışverişe giderken bile aklıma geldiği an gözlerimden sicim gibi yaşlar aktı. Yüreğimin yandığını hissettim . Kocamda bana kedi yasağı koydu ( birdaha bu eve kedi girmeyecek)dedi.Şimdi bende resimleri kaldı. Enteresan oturuşları vardı kızım hemen resmini çekmişti onlara bakıp hala özlediğimi içimin yandığını hissediyoru. Çalana çok beddua ettim.
Kimse başkasına ait olan birşeyi almasın boynunda tasması olan sahipli demektir bu resmen hırsızlıktır,alanın iki eli kurusun . o kadar acı çektimki hiçde tövbe etmem.

Hiç yorum yok: