1 Şubat 2008 Cuma

hobi: Kurdele işi

Bu son yılların moda olan işleme tekniği. Kurdele,boncuk,pulve çeşitli ipliklerle işlenen nakış türü. Arkadaşlar kurslara gidip orada öğrendikleri ve yaptıkları işleri bana gururla gösteriyorlar, sende kursa gelseydin sende yaparsın diyorlardı.Geçen gün manifatura dükkanına gidip, kurdele nakışı hakkında hazırlanmış bir degi aldım, orda bulunan çayhaneye oturup, hem bir çay içtim hemde dergiyi inceledim. Lazım olan malzemeleri alıp eve geldim. Bir örnek beğenip kumaşımı hazırladım. Televizyonu açtım, kahvemide yaptım, kanepeye oturup başladım işlemeye.Kursa ne gerek var herşeyi dergi gösteriyordu zaten. Evet çok güzel oluyordu, fakat bir kaneviçe bir çin iğnesi ve beyaz işin verdiği zerafetten uzaktı benim için. Özenerek işlediğim bu işi kızlarımdan birine hediye edeyim diye düşündüm.Değişiklik olurdu en azından modaya uymuş olur diye düşündüm. Renkli kurdelelerle işlenmiş olan bu örtüler, kullanılan odaya da renk katardı. Arkadaşıma işlediğim işleri gösterdim şaşırıp kaldı. A sen bunları nasıl yaptın getir yakından inceleyeyim de kusurlarını göreyim dedi. Eline aldı inceledi, inceledi - vallahi senden korkulur, biz bunları yapmak için haftanın beş günü kursa gidiyoruz .Bravo sana ne diyeyim dedi. Sonra internette hobilerim sayfasına girdim. İşte orada da vardı. Arayınca herşeyin bulunduğu bir ortam. Başkasının başıma dikilip de bunu böyle, şunu şöyle yap demesi kadar bana sıkıcı gelen bir şey yok desem doğrudur. Çünkü bu ana kadar kimseden ne ders aldım nede kurslara gittim.
Hep kendi kendimi yetiştirip başarıya ulaştım. En azından yapabileceğim kadarını yapmayı başardım. Buda beni çok mutlu ediyor.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Annecim senin elinden kurdele isimi kurtulacak :) senin yapamiyacagin bir sey oldugunu sanmiyorum hic.Optum seni.

Sevgiler...