26 Mart 2008 Çarşamba

23 Mart tekne ile balık avı

Kamader'in düzenlemiş olduğu tekne ile balık avına davet edildim. En küçük damadım olan Recep'le beraber, bu geziye katıldık. Hava sisli idi .Tekne hareket halinde iken, oldukça da ayaz oldu. Herkes oltalarını hazırlayıp, başladılar istavrit tutmaya. Bu arada benim ve Recep'in oltası üst kattan atılan oltaların dolaşması ile hayli zaman kaybı ve sinir bozukluğu oldu. Daha sonra kamışımızı kırdılar. İyi ki yanıma yedek bir kamış almışım oda olmasa idi bomboş oturup, balık tutanları seyredecektik. Bu dolaşmalar o kadar çok oldu ki, artık tekneyi kıyıya çekin ben inmek istiyorum deme derecesine geldim. İnsanlar çok bencil oluyorlar. Kimseye saygıları yok. Oltayı alan gelmiş o kalabalıkta avlanma yaptıklarını sanıyorlar. Tam bende tambur teli gerilmişken, birden oltamda bir ağırlık hissettim. Gergin tutarak yavaş yavaş çekmeye başladım.
Birde baktım ki koca bir balık. İri bir lüfer kadar var. Sudan çıkmadan önce hepimiz lüfer sandık, fakat tekneye alınca,Tirsi balığı olduğunu gördük. Tabi benim gerginliğim gitti. Birazda istavrit alabildik. Ama kızgın, öfke dolu olarak tekneden inip bir daha böyle bir organizasyona katılmamaya kendi kendime söz verdim. Çünkü organizasyon değil kar güdülmüş bir oluşum olarak niteledim. Böyle organizasyon olur mu?.
Organizasyonu yapan ortalıkta yok, listeyi eline alıp gelenleri tanıma yok, tekne içinde düzenleme yok. Acemice yapılmış bir tekne toplantısı. Kiraladıkları tekne ise ayrı konu. Bu teknenin ne can simidi var, ne can yeleği var, nede filikası var. Sanki koca bir sandal ve içinde yetmiş kişi. Sorumsuz insalar, hiç bu ayrıntılara da dikkat etmemişler. İki tekne ile çıkıldı ava fakat teknenin biri seksen biri, kırk kişi. Halbuki kişileri sayıyla alıp yerleştirmek, herkesi ismi ile arayıp tanışmak lazımdı. Üst kattan hiç olta attırmamaları lazımdı. Neyse bu ilk ve son oldu.Recep sakin mizaçlı kişiliği olduğu için memnun kaldı. Ben kusurları sayınca oda beni haklı buldu. Bizde Beykoz' dan tekne kiralar avlanırız dedi. Eve döndüğümde oh dünya varmış dedim.

Hiç yorum yok: